Inženirji nemškega podjetja IAV so »pritisnili na plin« in razvili koncept prihodnosti z monovalentnim plinskim hibridnim pogonom in dosegom 920 km. Pri konceptu »Metamax« podjetja IAV je vprašanje »strahu pred bencinom« stvar preteklosti. Koncept omogoča do 100 odstotno trajnostno mobilnost, tj. vožnjo le z biometanom, brez fosilnega zemeljskega plina.
Že več kot 35 let je nemški IAV, ki spada med največja inženirska podjetja na svetu, sinonim za inovacije na področju avtomobilizma. Več kot 8.000 zaposlenih, večinoma inženirjev, nenehno išče nove rešitve, tudi na področju učinkovitega zmanjševanja izpustov CO2. V okviru 29. »Aachenskega kolokvija Sustainable Mobility« so inženirji podjetja IAV predstavili vizionarski koncept plinskega hibridnega pogona za avtomobil srednjega razreda.
V plinskem pogonu tudi inženirji IAV vidijo eno od maloštevilnih rešitev, ki lahko takoj doprinese h globalnemu zmanjšanju CO2 na področju mobilnosti. Še vedno pa obstajajo prepreke na poti k široki uporabi (obnovljivega) metana oziroma biometana na področju prometa. Tako je npr. doseg manjši kot pri primerljivih vozilih z bencinskim ali dizelskim motorjem. Poleg tega hladni zagon motorja pri zelo nizkih zunanjih temperaturah še ne deluje samo z metanom. Zato se je doslej uveljavil le bivalentni pogon z bencinom in metanom. To pomeni, da visokega oktanskega števila metana (CH4) in s tem visoke odpornosti proti klenkanju ni mogoče v celoti izkoristiti, saj je treba v kratkem času vedno znova prehajati na bencinski pogon.
Dr. ing. Emanuel Binder je skupaj s sodelavci razvil koncept pogonskega sklopa iz zaporednega/vzporednega hibrida in čistega pogona na metan, ki ga je mogoče brezkompromisno optimizirati za popolno zgorevanje CH4 in s tem doseči visok, kar 45-odstotni izkoristek. Koncept nima vgrajenih bencinskih komponent. Pri majhni obremenitvi lahko vozilo poganja izključno elektromotor, da se preprečijo temperature izpušnih plinov pod 550 °C in da lahko tudi izpušne pline metana naknadno obdela katalizator. Domiselno: pri zagonu motorja zunanji grelnik hitro ogreje katalizator, še preden se zažene motor.
Dodatna prednost: tako kot pri običajnem bencinskem hibridu elektromotor tudi pri plinskem hibridu zagotovi pomoč pri pospeševanju, kar zmanjšuje potrebe po navoru motorja z notranjim izgorevanjem, s tem pa poveča njegovo učinkovitost in zmanjša emisije škodljivih snovi. Pri konceptu Metamax podjetja IAV odlično sodelujejo dvolitrski motor z močjo 115 kW/156 KM, dva elektromotorja z močjo po 40 kW/54 KM in majhna baterija s kapaciteto 2,5 kWh. S konceptom Metamax je inženirjem podjetja IAV uspelo tudi občutno izboljšati lastnosti hladnega zagona. Zahvaljujoč posebni enoti za hladen zagon se lahko motor z notranjim zgorevanjem tudi pri -30 °C zažene z metanom. Doslej je bilo to mogoče le z bencinom.
In končni rezultat: zahvaljujoč petim rezervoarjem, ki sprejmejo 27,4 kg plina, plinski hibrid omogoča doseg 920 kilometrov. Pri porabi goriva Metamax porabi zgolj 2,84 kg metana na 100 km . Pet sedežna limuzina srednjega razreda pa obljublja tudi užitek v vožnji. Avtomobil z maso 1.750 kilogramov naj bi od 0 do 100 km/h pospešil v samo 6,9 sekunde in dosegel največjo hitrost 230 km/h. Inženirji podjetja IAV so odločno »pritisnili na plin«! Upamo lahko, da bo ta vizionarski koncept čim prej sprejet pri avtomobilskem proizvajalcu, ki ga bo začel serijsko izdelovati.
Vir: CNG mobility
Dodatne informacije so na voljo TUKAJ