Danes je čisti vodik po vsem svetu znan kot brezogljično gorivo, ki lahko pomembno prispeva k uspešnemu spopadanju s podnebnimi spremembami. Podjetje Southern California Gas Co (SoCalGas) je napovedalo, da bo na terenu preizkušalo novo tehnologijo, ki hkrati ločuje in stiska vodik iz mešanice vodika in zemeljskega plina.
Ta tehnologija bi lahko omogočila preprost in stroškovno sprejemljiv prenos vodika po plinovodnem omrežju zemeljskega plina, v vodikovih polnilnicah pa bi ga lahko ločevali in stiskali ter z njim polnili električna vozila na gorivne celice. Tehnologija, ki jo je razvilo podjetje HyET Hydrogen s sedežem na Nizozemskem, pa že omogoča pridobivanje čistega vodika v stisnjeni obliki iz plinovodnega omrežja za distribucijo zemeljskega plina.
Podjetje SoCalGas je nedavno objavilo program za preučitev primešavanja vodika v svoje plinovodno omrežje. Če bodo program odobrili regulatorji, bi bil to prvi korak k vzpostavitvi vsedržavnega standarda za vbrizgavanje vodika v distribucijsko omrežje zemeljskega plina. „Ta inovativna tehnologija je revolucionarna, saj bi bil vodik na voljo v plinovodnem omrežju zemeljskega plina, kjer koli bi ga potrebovali“, je povedal Neil Navin, podpredsednik divizije za inovativno rabo čiste energije pri podjetju SoCalGas. „Z naraščajočim povpraševanjem po vozilih z ničelnimi izpusti, kot so električna vozila, bo Kalifornija potrebovala na tisoče novih vodikovih polnilnic, ki pa jih ta tehnologijo lahko omogoči“, je še poudaril.
"Veselimo se uvajanja naše nove tehnologije v sodelovanju s podjetjem SoCalGas", je dejal Alexis Dubois, direktor podjetja HyET Hydrogen USA. "Naš sistem ločevanja plina je zasnovan tako, da omogoča prenos vodika na velike razdalje, kar po obstoječem plinovodnem omrežju za distribucijo zemeljskega plina. S to tehnologijo lahko vodik postane običajno gorivo v prometnem, industrijskem in drugih sektorjih." Da gre za inovativno tehnologijo je poudaril tudi izvršni direktor podjetja California Fuel Cell Partnership, Bill Elrick. "To je lahko edinstvena in strateška pot do distribucije velikih količin vodika kot goriva, ki nam bo pomagalo razogljičiti prometni sektor, je še povedal."

Nova tehnologija, imenovana elektrokemično čiščenje in stiskanje vodika, deluje z dovajanjem električnega toka na selektivno membrano za vodik, ki prepušča le vodik, medtem ko blokira sestavine zemeljskega plina. Med neprekinjenim dovajanjem električnega toka se pridobiva in stiska vodik. Med preizkušanjem tehnologije bo podjetje SoCalGas mešalo vodik z metanom, glavno sestavino zemeljskega plina, v koncentracijah od 3 % do 15 %. Mešanico plinov bodo po simuliranem preizkusnem odseku plinovodnega omrežja zemeljskega plina vbrizgavali v sistem EHPC, ki bo neprekinjeno izločal in stiskal vodik z zmogljivostjo 10 kg na dan.
Podjetje SoCalGas bo med preizkušanjem pridobivalo podatke o zmogljivosti, kar bo omogočilo natančno uravnavanje in optimizacijo sistema EHPC za pospešitev širjenja te tehnologije. V naslednjih dveh letih naj bi tehnologijo EHPC izpopolnili v tolikšni meri, da bo posamezen sistem EHPC proizvajal 100 kg vodika na dan ali več, s tem pa bi bilo mogoče napolniti 20 električnih vozil s pogonom na gorivne celice. Projekt bo predvidoma zagnan marca v mestu Pico Rivera v Kaliforniji, zaključil pa naj bi se v drugi polovici leta 2021.
O podjetju SoCalGas
SoCalGas s sedežem v Los Angelesu je največje podjetje za distribucijo plina v ZDA. SoCalGas zagotavlja cenovno dostopne, zanesljive, čiste in vedno bolj obnovljive plinske storitve za 21,8 milijona kupcev na 24.000 kvadratnih kilometrih srednje in južne Kalifornije, kjer več kot 90 odstotkov prebivalcev zemeljski plin uporablja za ogrevanje, toplo vodo, kuhanje, sušenje oblačil ali druge namene. Plin, dobavljen po cevovodih podjetja, ima tudi ključno vlogo pri zagotavljanju električne energije za Kalifornijce, saj približno 45 odstotkov električne energije, proizvedene v državi, prihaja iz elektrarn na plin.
Vir: Sempra