SAGAT SpA, družba za upravljanje Letališča Torino, in Skupina Snam sta prek svoje hčerinske družbe Renovit, specializirane za energetsko učinkovitost, 29. decembra lanskega leta podpisali nezavezujoč dogovor za izgradnjo sistema vodikovih gorivnih celic (»hydrogen-ready«) v soproizvodnji in z zmogljivostjo 1,2 MW na letališču Torino.
Gorivna celica, ki jo je zasnoval in razvil Snamov oddelek za vodik v sodelovanju z ameriškim podjetjem FuelCell Energy, je prva te vrste in velikosti v Italiji in lahko deluje s spremenljivimi deleži vodika, mešanega z zemeljskim plinom. Gorivna celica bo kot prva tovrstna rešitev v Italiji nameščena v drugem četrtletju 2023 na Letališču Torino.
Marco Alverà, izvršni direktor družbe Snam, je povedal: »Vloga vodika bo ključna pri doseganju neto ničelnih emisij v različnih sektorjih, vključno z letališko infrastrukturo. S tem sporazumom ponujamo Letališču Torino učinkovito in inovativno energetsko rešitev, ki bo takoj zmanjšala emisije in povečala uporabo vodika za doseganje ogljične nevtralnosti.«
»Izvedba te rešitve,« dodaja Andrea Andorno, izvršni direktor Letališča Torino, »je vodilni projekt našega trajnostnega programa Torino Green Airport, ki smo ga objavili julija lani. V programu, ki poudarja našo zavezanost trajnosti, so opredeljene vse pobude letališča za zmanjšanje porabe virov in izpustov. V Snamu smo našli pravega partnerja za izvedbo inovativnega projekta, ki bo hitro prispeval k povpraševanju po čisti energiji, kot so vodik in drugi plini iz certificiranih obnovljivih virov, to pa je temeljni korak za dejanski začetek energetskega prehoda države. Ta projekt nam bo odprl pot k našemu cilju: doseči ničelne emisije do leta 2050.«
Sistem gorivnih celic omogoča proizvodnjo do 1,2 MWh električne energije in 840 kWh toplote na uro, kot gorivo pa lahko uporabljamo vodik z do 40 vol. % zemeljskega plina. V primerjavi z običajno soproizvodnjo lahko z gorivnimi celicami na zemeljski plin občutno zmanjšamo izpuste trdnih delcev in prihranimo 1630 ton izpustov CO2 letno, kar ustreza enemu milijonu voženj z avtomobilom na relaciji med središčem Torina in letališčem. Gorivne celice na vodik in biometan še dodatno zmanjšajo izpuste toplogrednih plinov.
Soproizvodnja, ki jo je predlagala Skupina Snam, je bila izbrana po postopku, ki ga je začel SAGAT aprila lani. Ta bo Letališču Torino omogočila lastno proizvodnjo električne energije, toplote in energije za hlajenje, s čimer bodo pokrili lastne potrebe po energiji, ki trenutno dosegajo 17.000 MWh za električno energijo in 8714 MWh za toplotno energijo. Z uvedbo vodikovih gorivnih celic, bodo na letališču zadostili najvišjim merilom učinkovitosti in okoljske trajnosti, s čimer želijo doseči cilj pospešenega zmanjševanja neto izpustov pred letom 2050. Že danes 100 % električne energije, porabljene na Letališču Torino, pridobivajo iz certificiranih obnovljivih virov, s tem projektom pa bodo energetsko učinkovitosti še izboljšali.
Vrednost oddanega naročila je približno 14 milijonov evrov. Pobuda je del Snamove strategije za razvoj integriranih tehnologij in rešitev za energetski prehod, s poudarkom na izboljšanju energetske učinkovitosti in uporabi vodika, ki lahko spodbudita razogljičenje panoge in celotnega gospodarstva.
Vir: Snam